Online marketing strategie
Een online marketing strategie is een plan wat geschreven is om online marketingkanalen te beschrijven en te verbinden met elkaar om uiteindelijk de marketingdoelen van uw organisatie te behalen...
Het doel van de organisatie is vaak de basis van het plan. Dit kan bijvoorbeeld een omzetdoelstelling zijn. De online strategie wordt vervolgens vormgegeven op basis van de doelstelling van uw organisatie en de beschikbare data die al aanwezig is in uw organisatie. Dit wordt vervolgens gedocumenteerd in een plan waar de online marketingafdeling altijd naar kan terugpakken. Het is de verbindende factor en rode draad van al uw marketing activiteiten binnen uw online marketing afdeling. De afdeling kan bestaan uit bijvoorbeeld: SEO specialisten, SEA specialisten, e-mail marketeers, social media marketeers, vormgevers.
Interesse in een ‘spot on’ online marketing strategie of benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met mij op en dan vertel ik u graag meer over de mogelijkheden voor uw online marketing strategie om uw business te laten groeien.
Wat staat er in een strategisch online marketing plan?
Onderstaand een aantal zaken opgesomd die een absoluut in een online marketing strategie opgenomen moeten worden: